Javier Vargas                        Video-ukázky z koncertu

60. léta

Javier Vargas se narodil v Madridu. Když mu bylo 9 let, s rodiči se

kvůli španělské občanské válce přestěhovali do Agentiny. Žili

v Mendoze, San Luis, Buenos Aires a také v Mar del Plata, kde začal

hrát na kytaru a s dalšími mladíky hrávali po garážích. Kromě

hodin kytary se vzdělával v místních bluesových klubech. První

španělskou kytaru s nylonovými strunami dostal jako dárek od svého

otce a již ve 12 letech začal hrát na svou první elektrickou kytaru.

 

Led Zeppelin, Black Sabbath, Cream, Rolling Stones, The Doors, Jimi

Hendrix– hvězdy, které v té době době přinesly nový hudební směr

Javiera ovlivnili natolik, že se rozhodl věnovat kytaře profesionálně.

Kromě výše zmíněných se mimo jiné nechal inspirovat americkým

blues B.B.Kinga, Alberta Kinga, Freddyho Kinga, a Alberta Collinse.

 

70 léta

Po té, co se jeho rodina odstěhovala do Venezuely, Javier sbalil svou

kytaru a odjel do Spojených Států studovat hru na kytaru na univerzitě.

Bydlel v Nashvillu, Tennessee a Los Angeles, kde hrával v klubech a

také pracoval jako nájemný doprovodný kytarista. Každý večer

hrával s muzikanty z různých zemí a setkával se s umělci jako

Alvin Lee, Roy Buchanan, Canned Heat a mnoha dalšími.

 

Při návštěvě své rodiny ve Španělsku v roce 1972 byl najat na

zaoceánskou loď plující z přístavu Vigo (Španělsko), přes Southampton

(VB), pokračující přes karibskou oblast se zastávkami v Arubě,

Jamajce, Curacao, apod. Každý večer se na palubě konaly jam sessions

a pro Javiera se tak stala plavba nejen dobrou zkušeností, ale i inspirací

a ochutnávkou dalších směrů jako je například jamajské reggae.

 

80 léta

V osmdesátých letech se Vargas vrátil do Španělska, kde působil

s úspěšnými španělskými hudebníky jako Miguel Rios, kapelami

jako La Orquesta Mondragón a spolupracoval s mnoha dalšími muzikanty

a skladateli.

 

Během celé dekády působil v londýnských klubech, posléze jako

doprovodný kytarista v Paříži a s kolegou Rayem Gomézem hrávali

v newyorských jazz and blues klubech.

 

Na konci osmdesátých let, po působení v několika kapelách (RH+,

Entrega Inmediata, Blues Express), začal Javier pracovat na svém vlastním

projektu.

 

90 léta

V roce 1991 se Vargas vydal na svojí vlastní dráhu a založil Vargas

Blues Band.

Jejich první album s názvem All Around Blues bylo vydáno ve stejném

roce a mimo jiné na něm spolupracovali Elena Figueroa a Philip Guttman.

Druhou desku Madrid-Memphis vydali v roce 1992 ve spolupráci s muzikanty

jako Carey Bell, Louisiana Red, kytarista Rafael Riqueni, a zpěváci

Philip Guttman and Jeff Espinoza. Obě alba byla na španělské hudební

scéně velmi kladně přijata a dosáhla do té doby nejvyššího

prodeje bluesových alb.

 

Album Blues Latino bylo vydáno ve Španělsku v roce 1994 za laskavého

přispění mezinárodně uznávaných umělců: Chris Rea, Junior Wells,

Flaco Jimenez and Andres Calamaro.


Javier Vargas je také autorem skladby Blues Latino na světoznámém

albu Carlose Santany - Santana Brothers (Santana ji zahrál živě na

Woodstocku 94). V září stejného roku vyrazila kapela na své první

turné do Argentiny, kde sklidili obrovský úspěch.

 

Jejich čtvrté album Texas Tango vzniklo ve spolupráci s Double Trouble

(Steve Ray Vaughan Band), dále s Larrym T. Thurstonem and Prestonem

Shannonem. Album produkoval Jim Gaines a vyšlo na konci roku 1995 v

různých zemích světa.

 

V červenci roku 1996 pozval Javiera Vargase slavný Carlos Santana,

aby si s ním zahrál dvě skladby na jeho koncertě v pařížském

Zenithu. Vášnivé a procítěné pojetí kytarového dua dostalo publikum

na kolena. Santana poté pozval Javiera Vargase spolu s kubánským

zpěvákem Davidem Montesem na společná vystoupení v Madridu a Paříži,

která sklidila stejný úspěch a Vargas pak ještě hostoval na Santanově

turné Supernatural v roce 2000.

 

V roce 1997 vyšlo Vargasovo páté album Gypsy Boogie. Bylo nahráno

v Madridu a Memphisu, mixováno na Floridě a mástrováno v New Yorku.

Na madridském natáčení se podíleli mistři flamenca jako Raimundo

Amador, Carles Benavent, La Chonchi a opět skvělý kubánský zpěvák

David Montes. V Memphisu to byli blues-soul-rockoví umělci jako Chester

Thomson, Loonie Brooks, Larry McCray, Little Jimmy King, David Allen

and Larry Graham. Ti všichni spolupracovali na nahrávce, která byla

opět produkována Jimem Gainesem.

 

Basista Larry Graham představil Javiera Vargase Princovi během Jam

of the Year turné v prosinci 1998, a Prince Javiera pozval na jam session

přímo na koncertě.

 

Šestá deska Feedback/Bluestrology (1998) byla nahrána v Hook End studiu

v Anglii v koprodukci s Ianem Taylorem (produkoval mimojiné Garyho

Moorea, CheapTrick, apod.). Na albu také spolupracovali kolegové z

Memphisu Steve Potts, Dave Smith, Ernest Williamson, Bobby Alexander

and David Montes. Bluestrology bylo znovu vydáno jako sólové album

v lednu 2000.

 

První živé vystoupení Vargas Blues Band se konalo v listopadu 1999.

Byly odehrány dva skvělé koncerty v Buddy Guy´s Legends Club v Chicagu

s významnými hosty jako Larry McCray, Sugar Blue, zpěvačka Elena

Anduja, Juan Gómez Chicuelo, argentinský harmonikář Jorge Lema,

perkusista Gino Pavone a další flamenco zpěvačka Marchena. V prosinci

byl Javier Vargas pozván texaskou kytarovou legendou Chrisem Duartem,

aby si spolu zahráli ve stejném klubu. Obě setkání byla nahrána

pod producentským dohledem Iana Taylora a živé album Madrid-Chicago

Live bylo vydáno v květnu 2000.

 

2000 – to date

Chill Latin Blues, první čistě instrumentální album kapely Vargas

Blues Band vyšlo v roce 2003. Hlavními protagonisty desky jsou především

sám Javier Vargas, jeho kytara a spojení hudebních vlivů: Drum &

Bass, Acid Jazz, African & Latin Rhythms, Hip-Hop, Spanish Guitar, atd.

Album obsahuje 5 skladeb již dříve nahraných a 9 zbrusu nových

písní.

 

Následující komentář na adresu Javiera Vargase a jeho alb pronesl

Santana při jeho návštěvě Madridu:

 

„Vargas je jako duha, má v sobě všechny barvy a cítí stejnou vášeň

jako já při vnímání světa, nejen španělské hudby nebo blues.

Má před sebou skvělou a plodnou budoucnost. Je jen velmi málo hudebníků,

kteří dokáží oslovit všechny posluchače...“

 

V září 2004 odletěl Javier Vargas zpět do Memphis za přípravou

nového projektu, pro nějž bylo vybráno studio Ardent, zvukový mistr

John Hampton a řada špičkových muzikantů z Tennessee: bubeník

Steve Potts, basista David Smith, klávesista Earnest Williamson a další

vynikající klávesista Reese Wynans z kapely Double Trouble. Řady

těchto skvělých účinkujících se rozrostly i díky více natáčecím

místům (Madrid, Los Angeles, Memphis, Isla de La Palma) a posluchači

si tak mohli vychutnat umělce jako Alex Ligertwood (Santanův vokalista

po dobu téměř 14 let); Jack Bruce ve skladbě Pretty Blue; Glenn

Hughes v Sad Eyes; Devon Allman ve 3 písních předvádějící talent

zděděný po svém otci; Elliott Murphy v Deep Blue a mnoho dalších

španělských umělců. Toto album s názvem Love, Union, Peace vyšlo

koncem března 2005 s 10 procítěnými skladbami a již dříve nahranými

Magic of the Gods (nová verze s Devonem Allmanem) a God Give me Strength

instrumentální verze Burta Bachracha a Elvise Costella).

 

Vargas Blues Band pravidelně hraje na proslulých světových a evropských

festivalech jako například Montreaux Jazz Festival, Pop Korn Festival

(Germany), The Great British R&B Festival, Antwerp R& B Festival, a

pořádá turné po Španělsku, Francii, Itálii, Portugalsku a Argentině

- vždy s obrovským úspěchem, protože rozmanitost hudebních vlivů

v jejich podání (rock, soul, flamenco, latin, atd.) splňuje požadavky

všech typů posluchačů.

 

 






 

 

Joe Satriani revival Ivan Berka Liberec






2008-2009 IMagine | Celkem návštěv: | Online monitor: |